استفاده از اپلیکیشن‌ها چه تاثیری در کسب‌وکار دارد؟

امروزه با توجه به گسترش روز افزون دنیای دیجیتال نمی‌توان رسانه‌های دیجیتال را نایده گرفت. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار معتقدند که وجود وب سایت یا صفحه فیس بوک برای جذب و ارتباط با مشتری به تنهایی کافی است اما امروزه استفاده از اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه و تجارت، بدون در نظر گرفتن اندازه کسب‌وکار به ابزاری ضروری برای افزایش فروش و بازاریابی تبدیل شده است. بسیاری بر این باورند که راه‌اندازی و توسعه اپلیکیشن موبایل هزینه بالایی دارد یا به چشم هزینه اضافه به آن نگاه می‌کنند، اما این باور غلط است، چرا که داشتن اپلیکیشن موبایل برای کسب‌وکارها می‌تواند بر روی روند ارتباط با مشتری تاثیر زیادی داشته باشد و در نتیجه باعث افزایش فروش و اعتبار کسب‌وکار شما در دنیای دیجیتال شود.
در ادامه این مطلب، 10 دلیل اهمیت این بخش از کسب‌وکار را ارائه خواهیم کرد:

ارتقا محصولات و ارائه خدمات

کسب‌وکارهایی که از این دسته از نرم افزار‌ها برای خرید و فروش محصولات خود بهره می‌برند نتیجه بهتری از کسب‌وکارشان به نسبت سایر رقبا می‌گیرند. استفاده از این اپلیکیشن‌ها با به روزرسانی‌های مکرر و تغییرات نرم‌افزار بر اساس سلیقه کاربران، به معرفی بهتر و افزایش علاقه مشتری به محصولات شما کمک می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌تواند در هزینه‌ها نسبت به سایر تکنیک‌های تبلیغاتی مانند روزنامه‌ها و بیلبوردها صرفه‌جویی کند.

ارتباط بیشتر با مشتریان

استفاده از اپلیکیشن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که در زمان درست با مشتری در تماس باشید. این ارتباط می‌تواند از طریق چت، تماس تلفنی، تبلیغ یا حتی شرکت در نظرسنجی باشد. این موارد باعث به وجود آمدن ارتباط دو طرفه می‌شود. این ارتباط دو طرفه جذب مشتری، اعتماد و وفادارسازی مشتری را ایجاد می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که کسب‌وکار خوب هرگز پس از انجام خرید، ارتباط خود را با مشتری قطع نمی‌کند.
دریافت بازخورد مناسب از مشتری
اغلب مشتری‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند و اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان دیده شود و پیشرفت کنید حتماً راهی برای شنیدن حرف‌های مشتری پیدا کنید. مشتری باید قادر باشد که نیازها و درخواست‌های خودش را نسبت به محصول یا خدمتی که از ارائه‌دهنده دریافت می‌کند، بیان کند. حرف‌های مشتری باعث می‌شود تا اطلاعات مفیدی درباره کارتان بدست آورید و کسب‌وکارتان را در مسیر بهبود قرار دهید.

افزایش بازگشت سرمایه

این دیدگاه که ساخت اپلیکیشن اختصاصی برای کسب‌و‌کار هزینه اضافه است را اگر با برنامه‌نویس و تولیدکننده مطرح کنید، متوجه خواهید شد که این هزینه دور ریز نیست بلکه اگر درست برنامه‌ریزی کنید و هدف مشخص کنید، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

گسترش دایره مشتری‌ها

زمانی که نرم‌افزار اختصاصی تولید می‌کنید و آن را در دسترس عموم در مارکت هایی مثل گوگل پلی و کافه بازار قرار می‌دهید باید تبلیغات آنلاین خوب و هدفمندی را برای آن در نظر بگیرید. این تبلیغات باعث می‌شود که تعداد افراد بیشتری با محصولات و خدمات ارائه شده آشنا شوند و باعث افزایش فروش می‌شود. همچنین می‌توانید برنامه خود را با رسانه‌های اجتماعی ادغام کنید و از این طریق باعث رشد اپلیکیشن و کسب‌وکار خود شوید.

فروش سریع‌تر

اگر یک محصول خاص دارید و برنامه فروش آن را در بازه زمانی مشخص در نظر گرفته‌اید، می‌توانید کد های تخفیف با زمانبندی محدود در نظر بگیرید و آن‌ها را از طریق اپلیکیشن برای مشتری‌های خود ارسال کنید. استفاده از این روش از تبلیغات باعث ترغیب مشتری‌ها برای خرید و باعث برندسازی می‌شود.

اپلیکیشن؛ بهترین کارمند شما

برای کسب‌وکارتان به چه نیاز دارید؟ کارمندی که ۲۴ ساعته بهره وری داشته باشد، گزارش کامل ارائه دهد، هر روز برای شناخته شدن و برند سازی تلاش کند و محصولات و خدمات را معرفی و باعث افزایش فروش شود؟ اپلیکیشن بهترین کارمند شماست که این خدمات را تنها با کمی وقت به شما ارائه می دهد. اپلیکیشن برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک که هنوز به مرحله استخدام کارمند نرسیده‌اند بسیار مفید است و پتانسیل اولیه کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل کسب‌وکار

امروزه گوشی‌های هوشمند با هر سیستم عاملی، عضو جدا نشدنی از زندگی روزمره شما شده‌اند و در هر شرایطی همراه شما هستند. از همین جهت اپلیکیشن‌ها نیز همیشه در دسترس هستند و آمار دقیقی از اطلاعات نظیر تعداد دفعات دانلود، نصب و ثبت نام، بازدیدها، موارد نشان شده، خریدها و سفارشات، تعاملات و نظرات کاربران را به شما ارائه می‌دهند. این مساله شما را در بررسی وضعیت و عملکرد بهتر کمک می‌کند و یکی از موارد مثبت در زمینه مشتری مداری است.

ابزار بازاریابی مفید

دیجیتال مارکتینگ با وجود سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها شکل گرفته و بستر بسیار مفیدی را برای معرفی و عرضه محصولات فراهم کرده است. دیجیتال مارکتینگ به کاربران این امکان را می‌دهد که درباره محصول مورد نیازشان تحقیق بیشتری داشته باشند و از تجربه و نظر سایر کاربران استفاده کنند. بنابراین اگر شما توضیحات و اطلاعات بهتری ارائه دهید و کمک کنید تا کاربر اطلاعات و جواب بهتری برای سوال‌های خود پیدا کند، اپلیکیشن را به ابزار بسیار مفید برای بازاریابی خود تبدیل کرده‌اید.

افزایش قدرت برندسازی

با هر نصب و عضو شدن در باشگاه مشتریان، نرم‌افزار شما و کسب‌وکارتان با مشتری همراه می‌شود. مشتریان در صورت دریافت بازخورد خوب و به موقع، تبدیل به مشتری وفادار می‌شوند. اپلیکیشن‌ها به مرور زمان جای خود را در کنار سایت‌ها و فضای مجازی باز کرده‌اند و بستر بسیار مفیدی را برای دیجیتال مارکتینگ فراهم ساخته‌اند. هرچه بیشتر درباره نکات مثبت و قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها بدانید، سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه خواهید کرد.

سخن پایانی

شرکت نرم‌افزاری رسیس در زمینه اپلیکیشن‌های اندروید و فروشگاه‌های آنلاین نرم‌افزارهای بسیاری دارد که می‌توانید با مشورت از متخصصان مجموعه رسیس، نرم‌افزار مفید در زمینه کسب‌وکار خود را تهیه کنید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191010838 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیمحصولاتتماس با مادرباره ما
Call Now Button