چگونه بهترین نرم‌افزار رستورانی را انتخاب کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که برای انتخاب یک نرم‌افزار رستورانی خوب به چه نکاتی باید توجه داشت. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به صاحبان این کسب‌وکار نکاتی را بگوییم که برای انتخاب بهتر به آن‌ها کمک می‌کند. شرکت نرم‌افزاری رسیس طی تحقیق و نظرسنجی از مشتریان خود به نکاتی دست یافته است که اینجا به چند مورد از این نکات می‌پردازیم.

صدور فیش

در نرم افزار‌های رستورانی بخش صدور فیش یا فاکتور فروش در راس قرار دارد و مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود. بنابراین این بخش باید بسیار ساده باشد و تمامی امکانات لازم کاربر صندوق از قبیل انتخاب موارد منو، ثبت مشتری یا فراخوان شماره اشتراک مشتری، بخش پرداخت به منظور نوع پرداخت نقد یا کارت، ثبت سفارش و ارسال پرینت باید به آسانی در دسترس باشد. علاوه بر این، ممکن است صندوق‌دار تخصص زیادی درباره استفاده از نرم افزار نداشته باشد، بنابراین سادگی انجام عملیات فروش و ثبت سفارش نکته بسیار مهمی است. برای مثال نرم‌افزار رستورانی رسیس علاوه بر سادگی، دارای بخش فاکتور فروش بسیار پیشرفته و در عین حال بسیار آسان است. در واقع کاربر همه موارد را پیش روی خود می‌بیند و می‌تواند عملیات پرداخت را تنها با فشار دادن یک کلیک انجام دهد. همچنین ثبت سفارش برای یک شماره اشتراک خاص تنها با وارد کردن شماره اشتراک مشتری به راحتی قابل انجام است.

چاپگر صندوق و آشپزخانه

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب نرم‌افزار رستورانی باید در نظر داشته باشید امکان پشتیبانی و استفاده همزمان از چند پرینتر است. این نکته به خصوص زمانی که در اوج شلوغی کار باشید و نیاز به صدور چندین فیش داشته باشید، بسیار مفید است. اکثر رستوران‌ها یک پرینت برای صندوق و یک پرینتر برای آشپزخانه دارند و این امر باعث بالا رفتن سرعت دریافت و آماده‌سازی سفارش می‌شود. نرم‌افزار رستورانی رسیس برای بهتر شدن خدمات، این امکان را در نرم‌افزار به وجود آورده است که شما می‌توانید برای آشپزخانه‌های متفاوت، پرینترهای جداگانه در نظر بگیرید. در واقع هنگام ثبت سفارش، نرم‌افزار به صورت خودکار، سفارش هر آشپزخانه را برای پرینتر مربوطه ارسال می‌کند و این امر برای کنترل سفارش و خدمات بهتر به شما کمک می‌کند.

کنترل فروش روزانه

استفاده از نرم‌افزار رستورانی به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید تنها با چند کلیک گزارش فروش خود را مشاهده کنید. همچنین این امکان به شما کمک می‌کند تا از دستکاری‌های احتمالی در فروش روزانه جلوگیری کنید. مشخص کردن سطح دسترسی دلخواه برای صندوقدار در نرم‌افزار رستورانی رسیس امکان لغو کردن فاکتور از کاربر را می‌گیرد تا برای لغو فاکتور با مدیر مربوطه هماهنگ شود.

اتصال به دستگاه پوز بانکی

در نرم‌افزار رستورانی، امکان پرداخت سریع یک نکته بسیار مهم است. با توجه به این نکته می‌توان امکان انتقال مبلغ از سیستم به کارتخوان را بدون دخالت کاربر مطرح کرد. کاربر صندوق پس از ثبت فاکتور و مشخص کردن نوع پرداخت و میزان پرداخت نقد و کارت مشتری می‌تواند تنها با فشار دادن یک دکمه، مبلغ فاکتور را روی کارتخوان انتقال دهد و مشتری فقط رمز کارت خود را وارد کند تا تراکنش پرداخت انجام شود. نرم‌افزار رستورانی رسیس از پیشتازان این امکان است و در فاکتور فروش نرم افزار خود این امکان را ایجاد کرده است. در واقع کاربر برای پرداخت اصلا نیازی به دخالت دست ندارد و تنها با فشار دادن یک دکمه از کیبورد، میزان مبلغ مشخص شده برای پرداخت کارت را به کارتخوان انتقال می‌دهد.

مدیریت مشترکین

داشتن یک بانک اطلاعاتی کامل از مشتری‌های یک مجموعه غذایی، یک امتیاز مثبت برای مجموعه است و امکان دسترسی و ثبت فوری اطلاعات مشتری نیز یک امر مهم است. اکثر مجموعه‌هایی که غذای بیرون بر دارند تمایل دارند که به سرعت بتوانند مشتری را در نرم‌افزار انتخاب و سفارش مربوطه را ثبت کنند. برای دستری به این امر نکاتی وجود دارد که باید در نظرگرفت: اول اینکه صندوقدار بتواند در فاکتور فروش به سرعت اطلاعات را ثبت و جستجو کند. مساله دوم امکان اتصال دستگاه‌های کالرآیدی است که به سرعت این امر بسیار کمک می‌کند. نرم‌افزار رستورانی رسیس این امکانات را فراهم کرده است. به این صورت که در فاکتور فروش صندوقدار به راحتی می‌‎تواند در صورت داشتن شماره اشتراک مشتری، آن را وارد کند و مشتری به فاکتور اضافه شود یا اطلاعات مشتری را در فاکتور ثبت و شماره اشتراک جدید صادر کند. همچنین می‌توان دستگاه کالر آیدی به نرم‌افزار متصل کرد و با تماس مشتری به راحتی به فاکتور اضافه شود و سفارش او ثبت شود.

مدیریت و حسابرسی پیک‌ها

خدمات پیک در رستوران‌ها و فست فودها بسیار اهمیت دارد. در نرم افزار رستورانی باید گزارش عملکرد پیک، تعداد سرویس‌هایی که انجام شده و وضعیت پرداخت‌ها قابل بررسی و پیگیری باشد. همچنین باید در نظر داشت که در فاکتور فروش هم امکان انتخاب پیک هم ایجاد پیک در نرم‌افزار در دسترس باشد. در نرم‌افزار رستورانی رسیس در بخش فاکتور فروش امکانی در نظر گرفته شده است که صندوقدار بتواند سریع به لیست پیک‌های مجموعه دسترسی داشته باشد. در واقع مجموعه‌هایی که از پیک‌های غیر ثابت یا آژانس برای تحویل سفارش مشتری کمک می‌گیرند  با این قابلیت می‌توانند نام و مشخصات پیک را در لحظه به فاکتور اضافه کنند و پس از ثبت نرم‌افزار، یک فاکتور برای مشتری، یک فاکتور برای پیک، و یک فاکتور برای صندوقدار جهت پیگیری صادر می‌کند. همچنین یک بخش برای بررسی وضعیت و گزارش فاکتورهای تحویلی پیک‌ها و تعیین وضعیت تحویل و پرداخت در نظر گرفته شده است که به راحتی قابل دسترسی و بررسی است.

انتخاب و رزرو میز

در نرم افزارهای رستورانی، رزرو و انتخاب میز در کافی شاپ‌ها و رستوران‌هایی که از فضای باز و آلاچیق‌ها بهره می‌برند، امربسیار مهمی است. در فاکتور فروش باید بتوان به راحتی میز را انتخاب کرد و برای تاریخ‌های متفاوت میز رزرو کرد. صندوقدار با استفاده از نرم‌افزار رستورانی رسیس می‌تواند با یک کلیک هنگام ثبت فاکتور به میزها دسترسی داشته باشد و وضعیت میزها را ببیند. همچنین می‌تواند میزها و آلاچیق‌های آزاد را برای فاکتور خود انتخاب کند یا اینکه میز را برای تاریخی که مشتری درخواست می‌دهد بررسی کند و در صورت آزاد بودن به مشتری اختصاص ‌دهد.

تولید محصول

برای رستوران و کافه‌ها، فرمول تولید محصول و کنترل میزان مصرف مواد اولیه، یک اصل است و تهیه گزارش انبار مواد اولیه و کنترل موجودی بسیار مهم است. شما می‌توانید در نرم افزار رستورانی رسیس به راحتی کالا‌ها و مواد اولیه را تعریف کنید و موجودی آن‌ها را هم از طریق دستی و هم از طریق فاکتور خرید افزایش  دهید. همچنین به راحتی می‌توانید برای هر محصول یک فرمول طراحی کنید و میزان مواد اولیه مجاز برای تولید آن را مشخص کنید. بر اساس گزارش فروش محصول در این نرم‌افزار، گزارش انبار مواد اولیه و کنترل فیزیکی مواد اولیه موجود در انبار به نتیجه هایی که لازم دارید خواهید رسید.

 

بررسی نسخه‌های دمو نرم‌افزار

برای انتخاب و بررسی نرم‌افزارها یکی از روش‌های متداول، بررسی و دیدن ویدیوها، نسخه‌های رایگان دانلود شده یا دیدن دمو نسخه نرم افزار است. شرکت رسیس این امکان را برای شما فراهم کرده است که تنها با تماس با مجموعه به دمو نرم افزار متصل شوید و به صورت رایگان در نرم افزار رسیس همه موارد مورد نظر خود را اعمال و شبیه‌سازی و نتیجه‌گیری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02191010838 تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیمحصولاتتماس با مادرباره ما
Call Now Button