shop 2

نرم افزار های مناسب صندوق فروشگاهی با نرم افزار های حسابداری و فروشگاهی تفاوت هایی دارند که در این مقاله سعی داریم تفاوت آنها را بررسی کنیم.

بطور کلی نرم افزار های صندوق فروشگاهی دارای رابط کاربری آسان و سریع تری هستند و اغلب با سخت افزار صندوق های فروشگاهی سازگاری بهتری دارند. اغلب نرم افزارهای فروشگاهی امکانات حسابداری را دارا میباشند و سیستم طراحی یکپارچه ای دارند تا با صندوق های فروشگاهی همگام شده و نیاز های کسب و کارهای کوچک و یا فروشگاه های زنجیره ای برآورده کنند.  هنگام انتخاب یک نرم افزار صندوق فروشگاهی، باید به رابط کاربری و سادگی استفاده از آن هم دقت شود تا از هر کدام از اصناف بتوانند به راحتی نیاز های خود نظیر فاکتورهای خرید و فروش، گزارشات، انبار، موجودی و سود و زیان دسترسی داشته باشند و در کمترین ترین زمان و کوتاه ترین مسیر به نتیجه دلخواه دسترسی داشته باشند.

نرم افزار های صندوق فروشگاهی به راحتی با لوازم جانبی نظیر انواع بارکد خوان، انواع فیش پرینتر و بارکد پرینتر در ارتباط هستند البته نرم افزار فروشگاهی رسیس علاوه بر کل امکانات ذکر شده، امکان اتصال دستگاه های کارتخوان را نیز فراهم کرده و در قسمت پرداخت کارت تنها با فشردن یک دکمه، مبلغ روی کارتخوان نمایش داده میشود و همین امر باعث شده تا سرعت عمل و دقت کار کاربران این نرم افزار افزایش چشمگیری داشته باشد و همچنین از خطای انسانی جلوگیری کرده، خرده پول ها را مدیریت کند و اطلاعات پرداخت در همان لحظه در نرم افزار ذخیره شود.

shop 1

پس با توجه به موارد ذکر شده میتوان بطور خلاصه درباره مهم ترین نکات در انتخاب نرم افزار صندوق فروشگاهی به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرعت عمل و رابط کاربری آسان
  • کنترل و مدیریت سفارشات
  • دسته بندی محصولات
  • انبارداری ساده و راحت
  • اتصال به کارتخوان
  • اتصال بارکدخوان
  • اتصال انواع لوازم جانبی نظیر کالرآیدی و ترازو
  • انواع روش های پرداخت (نقد، کارت، نقد و کارت، کارت به کارت، دونگی، چک، اعتباری)
  • گزارشات کاربردی مختلف
  • اعمال سطوح قیمت و تخفیفات کلی و جزئی
  • ساده ترین روش برای تعریف و ویرایش اطلاعات کالا و محصول
  • سادگی و یکپارچگی در قسمت انبارداری
  • امکان وارد کردن لیست محصولات از قبل تعیین شده

در سال های اخیر استقبال از صندوق های فروشگاهی افزایش چشمگیری داشته است و این امر به معنی گرایش تمامی کسب و کارها به سمت مکانیزه شدن است و این تغییرات نکات بسیار مثبتی در روند کسب و کارها خواهد داشت که به چند مورد اشاره میکنیم

  • صرفه جویی در زمان و افزایش رضایت مشتری
  • کاهش احتمال بوجود آمدن ضرر مالی
  • کاهش چشمگیر خطا در ثبت اطلاعات
  • افزایش کارایی و سرعت فروش و تامین کالا
  • کنترل هرچه بهتر موجودی و انبار
  • گزارش های دقیق تر برای کنترل و بررسی مدیریت

راهکار های نرم افزاری رسیس در نسخه های پایه، استاندارد و پیشرفته برای انواع سلیقه ها و با هر میزان علم حسابداری قابل ارائه و بهره برداری هستند و با توجه به انعطاف نرم افزار، برای اکثر کسب و کارها قابل استفاده میباشد. همچنین درخواست های خاص و نیاز های مصرف کننده قابل بررسی و تولید میباشد.