نرم افزار صندوق فروشگاهی
نرم افزار های مناسب صندوق فروشگاهی با نرم افزار های حسابداری و فروشگاهی تفاوت هایی دارند که در این مقاله سعی داریم تفاوت آنها را بررسی کنیم.
بطور کلی نرم افزار های صندوق فروشگاهی دارای رابط کاربری آسان و سریع تری هستند و اغلب با سخت افزار صندوق های فروشگاهی سازگاری بهتری دارند. اغلب نرم افزارهای فروشگاهی امکانات حسابداری را دارا میباشند و سیستم طراحی یکپارچه ای دارند تا با صندوق های فروشگاهی همگام شده و نیاز های کسب و کارهای کوچک و یا فروشگاه های زنجیره ای برآورده کنند. هنگام انتخاب یک نرم افزار صندوق فروشگاهی، باید به رابط کاربری و سادگی استفاده از آن هم دقت شود تا از هر کدام از اصناف بتوانند به راحتی نیاز های خود نظیر فاکتورهای خرید و فروش، گزارشات، انبار، موجودی و سود و زیان دسترسی داشته باشند و در کمترین ترین زمان و کوتاه ترین مسیر به نتیجه دلخواه دسترسی داشته باشند.
نرم افزار های صندوق فروشگاهی به راحتی با لوازم جانبی نظیر انواع بارکد خوان، انواع فیش پرینتر و بارکد پرینتر در ارتباط هستند البته نرم افزار فروشگاهی رسیس علاوه بر کل امکانات ذکر شده، امکان اتصال دستگاه های کارتخوان را نیز فراهم کرده و در قسمت پرداخت کارت تنها با فشردن یک دکمه، مبلغ روی کارتخوان نمایش داده میشود و همین امر باعث شده تا سرعت عمل و دقت کار کاربران این نرم افزار افزایش چشمگیری داشته باشد و همچنین از خطای انسانی جلوگیری کرده، خرده پول ها را مدیریت کند و اطلاعات پرداخت در همان لحظه در نرم افزار ذخیره شود.
پس با توجه به موارد ذکر شده میتوان بطور خلاصه درباره مهم ترین نکات در انتخاب نرم افزار صندوق فروشگاهی به موارد زیر اشاره کرد :
- سرعت عمل و رابط کاربری آسان
- کنترل و مدیریت سفارشات
- دسته بندی محصولات
- انبارداری ساده و راحت
- اتصال به کارتخوان
- اتصال بارکدخوان
- اتصال انواع لوازم جانبی نظیر کالرآیدی و ترازو
- انواع روش های پرداخت (نقد، کارت، نقد و کارت، کارت به کارت، دونگی، چک، اعتباری)
- گزارشات کاربردی مختلف
- اعمال سطوح قیمت و تخفیفات کلی و جزئی
- ساده ترین روش برای تعریف و ویرایش اطلاعات کالا و محصول
- سادگی و یکپارچگی در قسمت انبارداری
- امکان وارد کردن لیست محصولات از قبل تعیین شده
در سال های اخیر استقبال از صندوق های فروشگاهی افزایش چشمگیری داشته است و این امر به معنی گرایش تمامی کسب و کارها به سمت مکانیزه شدن است و این تغییرات نکات بسیار مثبتی در روند کسب و کارها خواهد داشت که به چند مورد اشاره میکنیم
- صرفه جویی در زمان و افزایش رضایت مشتری
- کاهش احتمال بوجود آمدن ضرر مالی
- کاهش چشمگیر خطا در ثبت اطلاعات
- افزایش کارایی و سرعت فروش و تامین کالا
- کنترل هرچه بهتر موجودی و انبار
- گزارش های دقیق تر برای کنترل و بررسی مدیریت
راهکار های نرم افزاری رسیس در نسخه های پایه، استاندارد و پیشرفته برای انواع سلیقه ها و با هر میزان علم حسابداری قابل ارائه و بهره برداری هستند و با توجه به انعطاف نرم افزار، برای اکثر کسب و کارها قابل استفاده میباشد. همچنین درخواست های خاص و نیاز های مصرف کننده قابل بررسی و تولید میباشد.