به‌روزرسانی جدید پیش‌نمایش ویندوز 11 حاوی چندین قابلیت جالب است که بخشی از برنامه‌های مایکروسافت برای آپدیت ویندوز 11 24H2 را نشان می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها، با کمک هوش مصنوعی، رزولوشن تصاویر را افزایش می‌دهد.

در بیلد 26052 ویندوز 11، قابلیتی به نام Super Resolution وجود دارد که به‌طور خودکار از هوش مصنوعی برای اجرای روان‌تر و پرجزئیات‌تر بازی‌ها در سیستم استفاده می‌کند. این ویژگی در  بخش  System > Display > Graphics قابل دسترسی است.

سوپر رزولوشن در ویندوز 11 اجازه می‌دهد که خروجی بهتری از کارت‌های گرافیک خود بگیرید. با این ویژگی، تصاویر با رزولوشن پایین‌تر رندر می‌شوند و سپس با کمک هوش مصنوعی، اندازه آن‌ها افزایش می‌یابد. این ویژگی در حال حاضر در بیلد پیش‌نمایش ویندوز فعال نیست و تغییری در عملکرد سیستم ایجاد نمی‌کند.

برخی شایعات مدعی هستند که برای استفاده از این ویژگی، به یک واحد پردازش عصبی یا هسته‌های ویژه برای پردازش‌های هوش مصنوعی نیاز است. اما همه قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز 11 نیازمند سخت‌افزار اختصاصی نیستند؛ بنابراین شاید این ویژگی هم چنین محدودیتی نداشته باشد.

در شرایطی که برخی از کاربران منتظر رونمایی از ویندوز 12 هستند، مایکروسافت چند روز پیش تأیید کرد که این نسخه حداقل تا سال 2024 به بازار نخواهد آمد. آپدیت بعدی سیستم‌عامل ویندوز با نام ویندوز 11 24H2 عرضه می‌شود که ظاهراً تغییرات بزرگی ازجمله در زمینه قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیمحصولاتتماس با مادرباره ما
Call Now Button