کسب کار خود را در دوران کرونا حفظ کنید!!
شیوع گسترده بیماری کرونا در دنیا باعث مشکلات بسیاری شده است و این مشکلات دامان بسیاری از افراد را گرفته است. چه افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند و چه افرادی که بخاطر قرنطینه و تعطیلات اجباری برای جلوگیری از پاندمی کرونا، به کسب و کار آنها ضرر و آسیب های بسیاری وارد شده است. همیشه باید به فکر یک راه حل برای مشکلات باشیم! ناامیدی چیزی را تغییر نمیدهد، گاهی اوقات یک انتخاب و تغییر هوشمندانه ی مسیر ممکن است بسیار به شما کمک کند.
ما در شرکت رسیس سعی میکنیم با ارائه به روزترین نرم افزارها و خدمات آنلاین، به شما و تیم شما کمک کنیم که کسب و کار خود را تقویت کنید.
اکثر کسب کارها به نحوی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند، از کاهش فروش و از دست دادن مشتری در برخی اصناف مثل رستوران ها، باشگاه ها، آریشگاه ها و هتل ها گرفته تا افزایش فروش پیش بینی نشده برخی اصناف مثل فروشگاه های تامین مواد غذایی، فروشگاه های آنلاین و لوازم پزشکی.
البته در مورد رستوران استثناعاتی هم وجود دارد، بخصوص مجموعه هایی که سرمایه و امکان تغییر مقداری از فروش خود به فروش بیرون بر و فروش آنلاین را داشته اند!
ما در شرکت رسیس قصد داریم به شما کمک کنیم که با حداقل هزینه کسب کار خود را از فروش حضوری به فروش آنلاین تغییر دهید! فقط کافی است به ما اعتماد کنید و از ما مشورت بگیرید.
یک اتفاق مخرب ولی قابل تغییر
تا قبل از شیوع کرونا و گریبان گیر شدن اکثریت مشاغل، صاحبان بسیاری از کسب کار های سنتی میل چندانی به تغییر و همراه شدن با عصر تکنولوژی و بازار آنلاین را نداشتند. بیشتر سوپر مارکت های محلی و امثال این فروشگاه ها هرگز به فکر فروش اینترنتی محصولات و تحویل درب منازل نبودند و زیر ساخت های لازم برای این کار را به دلیل عدم اطلاعات فنی تامین نکرده بودند و کسب کار خود را به خرید حضوری محدود کرده بودند. این نمونه تنها یک مورد از مشاغلی هستند که ضربه خورده اند.
شاید ویروس کرونا یک اتفاق شوم و غیر قابل پیش بینی و بدون اخطار قبلی برای اکثر کسب کارها باشد و به دلیل مشخص نبودن دوران ماندگاری این ویروس بهتر است هر چه سریعتر به فکر یک تصمیم اساسی برای تغییر روش کسب کار خود باشید.
واقعیت امر این است که این دوران به سه پخش پیش از کرونا، حین کرونا و پس از کرونا تقسیم میشود. اکثر افراد جامعه مخصوصا افرادی که به طریقی کسب کاری را داشته اند دیدگاه خود را نصبت به این موضوع تغییر داده اند و اگر در دوران پیش از کرونا پیش بینی این موضوع و زیر ساخت لازم نکرده بودند، اکنون برای بقای کسب کار خود باید یک تصمیم صحیح بگیرند.
این موضوع را در نظر بگیرید که با توجه به پیشرفت جامعه و روند رشد فضای مجازی و کسب کار های آنلاین، مردم دیگر با این ابزارهای آنلاین غریبه نیستند و میتوان با کمی اطلاعات و فراهم کردن حداقل امکانات به راحتی روش کسب کار را به روش نوین تغییر دهید و روند شاید نزولی کسب کار را به روند سعودی تغییر بدهید.
خدمات ما
شرکت نرم افزاری رسیس با توجه به شرایط موجود و امکانات نوین، کسب کارهایی را به سمت فروش آنلاین و غیر حضوری هدایت کرده است که شاید در نگاه اول امکان آن وجود نداشته باشد! مثل نانوایی هایی که تا گذشته چندین نفر در صف آنها منتظر آماده شدن نان بودند ولی الان به دلیل کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، فروش آنها بسیار افت کرده است. ما بعضی از این نانوایی ها را توسط راهکار کترینگ، تنها با یک لپ تاپ، یک پنل مدیریت وب و یک اپلیکیشن که روی گوشی های هوشمند مشتری ها نصب میشد، به کسب کار آنلاین تبدیل کردیم و فروش آنها دوباره بالا رفت و تنور آنها مجدد در حال کار است و پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و با شرایط الان سازگار شده اند و با اضافه کردن پیک و تحویل درب منزل! حتی باعث اشتغال زایی هم شده اند یا در برخی موارد برای کنترل صف و نوبت دهی و سفارش گیری راحت تر با راهکار فروش سیار رسیس که روی پوز های هوشمند انروید نصب میشود، مکانیزه کرده ایم و مشتری تنها با انتخاب سفارش خود از منو راحت فاکتور خود را ثبت و نوبت خود را دریافت میکند و میتواند در انتظار برای اماده شدن سفارش خود بماند.
همانطور که مشاهده کردید نیاز به هزینه زیادی نیست یا اگر یک حساب کتاب جزئی کنید متوجه میشوید که در مقابل میزان هزینه که الان برای این موضوع در نظر میگیرد، اگر دست روی دست بگذارید با ضرر بزرگتری روبرو میشوید یا حتی ممکن است با تعطیل شدن کسب کار شما خاتمه پیدا کند. البته حتما هم نیاز به تجهیزات روز دینا نیست! شما حتی با یک سیستم کامپیوتری که شاید از نظر شما قدیمی باشد هم می توانید کسب کار خود را تغییر دهید، یا با گوشی هوشمندی که در اختیار دارید تنها با کمی مشورت بتوانید تغییر بزرگی در کسب کار خود بدهید. پس همین الان به ما تماس بگیرید و به ما بپیوندید.
اگر سیستم یا کامپیوتر و تهیه کردن اینترنت و مدیریت پنل وب هم برای شما وقت گیر است میتوانید از راهکار فروش سیار برای نانوایی خود بهره ببرید و مشتری شما به راحتی متواند از طریق دستگاه پوز اندروید شما و از طریق نرم افزار، سفارش خود را ثبت کند و نوبت و فاکتور خود را دریافت و با فاصله منتظر آماده شدن سفارش خود بماند. البته این راهکار فروش برای اصناف دیگر از قبیل رستوران، سوپر مارکت یا حتی مجموعه هایی که نیاز به فروش بصورت منویی دارند هم قابل استفاده است و امکانات بسیار خوبی هم برای مدیریت فروش و فاکتور ها در اختیار شما قرار میدهد
راهکاری هوشمند برای سرمایه گذاری بلند مدت برای شما
در وضعیت به وجود آمده برای جامعه و مشکلاتی که برای کسب کار ها پیش آمده است تنها راه نجات بسیاری از کسب کارها، تغییر روش فروش به فروش آنلاین و تقویت خدمات برای دوران پس از کرونا می باشد.
البته انتخاب خدمات و نرم افزار مناسب برای این تغییر و ایجاد یک زمینه و پشتوانه آنلاین برای پیشبرد اهداف و احیا کردن کسب کار شما بسیار مهم و تاثیر گذار است.
حال ما سعی میکنیم مراحل راه اندازی یک کسب کار آنلاین را برای شما شرح دهیم:
- مرحله اول برای شما طراحی یک سایت و ایجاد فضای مناسب برای فروش محصولات میباشد. این سایت باید به نحوی بهینه سازی شود که هم برای شما که مدیریت آن را بر عهده دارید و هم برای مشتریان که قصد استفاده و خرید از آن را دارند بسیار ساده و آسان باشد.
- مرحله دوم طراحی و استفاده از یک اپلیکیشن میباشد که بر فروش شما بسیار تاثیر گذار است. خصوصاً برای مجموعه هایی که فروش منویی و تحویل در محل دارند. برای مثال رستوران ها و تهیه غذا های بیرون بر، در این حالت شما میتوانید به راحتی منوی خود را در نرم افزار قرار دهید، در هر زمان بروزرسانی کنید و از طریق پنل مدیریت سفارشات را مدیریت و ارسال کنید. مشتری نیز به راحتی میتواند خرید خود را انجام دهد.
- در مرحله سوم ابتدا می بایست خدمات و کسب کارخود را بررسی کنید و مشاوره بگیرید، تا بهترین تصمیم را در جهت تطبیق کسب کار خود با فرایند های آنلاین شدن بگیرید و سپس طرح را پیاده سازی کنید.
تمامی مواردی که در بالا ذکر شد باید با توجه به ظرفیت کسب کار برای ایجاد تغییر، ارائه خدمات غیر حضوری و ایجاد زیر ساخت های مناسب باشد. منظور این است که صرفا طراحی یک سایت و اپلیکیشن برای یک فروشگاه انتهای کار نیست و باید بسیاری از موارد در نظر گرفته و مدیریت شوند. مواردی از قبیل کنترل موجودی انبار و نحوه ی ایجاد رابطه بین مشتری و کار شما برای برقراری تعاملات احتمالی آینده بسیار مهم است.
در مسیر طراحی و انجام این پروژه و ایجاد یک کسب کار قدرتمند و طراحی و تولید اپلیکیشن موبایل به همراه سایت و پنل مدیریت، مسائلی از قبیل: هزینه طراحی، کمبود نیروی فنی، انتخاب یک شرکت نرم افزاری مناسب و حرفه ای و همچنین ایجاد یک ارتباط موفق بین تیم نرم افزار و صاحبان کسب و کار نیز مطرح میباشد.
در بین افراد جامعه خصوصاً صاحبان کسب و کار های سنتی، راه اندازی خدمات آنلاین و مکانیزه کردن کسب کار یک امر هزینه بر و سربار برای کسب کار است. اما با توجه به شرایط فعلی و جاری شدن سیلی از کسب کارهای فیزیکی به سمت بازار آنلاین و طراحی سایت، نرم افزار و سایر سامانه های آنلاین، بیان کننده این موضوع است که هزینه طراحی و راه اندازی کسب کار های آنلاین میتواند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب کار ها باشد و دید هزینه سربار را تغییر داده است. از سوی دیگر این هزینه ها را میتوان جایگزین زیان های لحظه ای و به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت که سود خیلی خوبی دارند، در نظر گرفت و ناجی بسیاری از کسب کار ها دانست.
مسیر اجرایی شدن و ایجاد یک تغییر مهم
حال بیایید درباره مراحلی که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم بیشتر صحبت کنیم. چند عامل بسیار مهم برای تغییر کسب و کار و انتخاب نرم افزار را در ادامه بیشتر توضیح میدهیم.
- انتخاب شرکت نرم افزاری مناسب
با توجه به حساس بودن این موضوع باید در نظر بگیریم که بسیاری از صاحبان کسب کارها برای انتخاب و اعتماد به شرکت نرم افزار و اجرای طرح و اعمال تغییرات لازم برای کسب کار خود دچار چالش بسیار بزرگی هستند. در انتخاب شرکت و مجموعه مناسب و قابل اعتماد برای تولید و طراحی سایت و نرم افزار خود باید به اعتبار شرکت و رزومه کاری آن شرکت بسیار دقت کرد.
نکاتی مثل زمان بندی و برنامه ریزی دقیق، انجام پروژه طی فازبندی مشخص، امکان توسعه و آینده نرم افزار با توجه به بازار پیش رو نیز بسیار قابل اهمیت هستند، همچنین امکان هوشمند سازی و طراحی یک سامانه برای تحلیل باز خورد و رفتار مشتری را باید مد نظر قرار بدهید.
- انتخاب روش مناسب برای کسب کار شما
برای تغییر و اجرای پروژه تغییر کسب کار خود باید بر اساس نوع خدمات ارائه شده کسب کار خود تصمیمی را اتخاذ کنید که حال این تغییر میتواند تنها با یک سایت یا یک اپلیکیشن یا ترکیب هر دو این موارد عملی شود، باید در نظر بگیرید که کدام یک روش بهترین نتیجه را برای شما به دنبال دارد.
برای مثال برخی از کسب کار و پروژه ها مانند سامانه های زنجیره ای، تولیدی هایی که فرآیند فروش را خود مجموعه انجام میدهد نیازمند به اجرای پلتفرم های دو سویه بین کاربر و مدیریت را دارند. برای همین یکی از راه های تغییرات هوشمند کسب کار شما در بازار و ارائه خدمات آنلاین بررسی دقیق کسب کار و بازار آن، بررسی دقیق خدمات، خروجی و مخاطبان کسب کار میباشد که بهترین نتیجه و کمترین هزینه را دربر داشته باشد. نتیجه طراحی و اجرا یک فروشگاه اینترنتی رابطه مستقیمی با نوع کالا و خدمات ارائه شده، مخاطبین و عادات آنها برای استفاده از سایت ها و فروشگاه های آنلاین و همچنین فرآیند کاری یک فروشگاه آنلاین دارد البته در نظر داشتن گستره مخاطبین و تلاش برای پیدا کردن بهترین روش برای ازتباط با آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
- هزینه طراحی سایت و اپلیکیشن ها
مهمترین بحث برای قیمت، ایجاد تعادل بین کیفیت و هزینه برای ارائه خدمات است. کیفیت هرگز نباید دربرار کاهش هزینه فدا شود. زیرا یک وب سایت یا اپلیکیشن در صورت داشتن قابلیت گسترش میتواند سالها پاسخگوی نیاز های یک کسب و کار باشد و نباید این موضوع را نادیده گرفت.
تولید و توسعه یک اپلیکیشن اصولی، طراحی سایت با رابط کاربری مناسب و همچنین طراحی یک کسب کار که علاوه بر کارآمدی، قابلیت مدیریت اصولی، رابط کاربری و استفاده راحت برای تمامی کاربران، مساله ای است که تمامی اجزای آن باید بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد.
تعیین هزینه برای ساخت و تولید این موارد، به درخواست ها و موارد مورد نظر صاحب کسب و کار، زمان مورد نیاز برای تولید و توسعه محصولات و در نظر گرفتن میزان هوشمندی و توسعه پذیری کسب کار بستگی دارد.
- پشتیبانی و توسعه پذیری در طراحی اپلیکیش و سایت
بحث توسعه پذیری و راه اندازی با تکمیل پروژه خاتمه پیدا نمیکند، بلکه نیازمند یک پشتیبانی و آموزش بسیار قوی است.بهتر است در همان ابتدای پروژه و هنگام تعیین هزینه ها، هزنیه پشتیبانی نیز در نظر گرفته شود. به همین دلیل نیاز به پشتیبانی مورد نیاز از طرف صاحب کسب و کار و توانایی ارائه پشتیبانی از محصول و نحوه ارائه خدمات از طرف شرکت باید مورد توجه قرار بگیرد.
توسعه و مقیاس پذیری و میزان خواسته های صاحب کسب کار مثلثی است که باید تمامی زوایای آن مورد بررسی قرار بگیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. تمامی بازخورد های سیستم از نظر تعداد کاربران تا نحوه تعامل هر کاربر با سایت و نرم افزار در لحظه های متفاوت باید قابل کنترل باشد. اهمیت این مساله از این نظر است که نیاز های کاربران و صاحب کسب کار با توجه به شرایط بازار و فضای اجتماعی باید قابل تغییر باشد زیرا صاحبان کسب کار پس از مدتی که با پروژه پیش میروند، متوجه برخی از نیازهای جدید خود میشوند و درصورتی که سیستم قابلیت سازگاری و توسعه در خواست ها را نداشته باشد، تمامی انرژی هزینه ها به هدر میرود و دچار زیان و هزینه سربار میشود.
و در آخر باید بگوییم که شرکت نرم افزاری رسیس با برخورداری از تیم نرم افزاری جوان و با تجربه و داشتن سطح تخصص بالا در زمینه های مختلف و تجربه تولید نرم افزار های متفاوت برای پلتفرم های ویندوز، اندروید و وب میتواند تاثیر بسازیی در هوشمند سازی و تغییر مسیر کسب کار شما داشته باشد، همچنین تیم پشتیبانی و مشاوران حرفه ای این مجموعه درباره نیازهای شما برای شروع پروژه و بدون هیچ هزینه در کنار شما هستند و شما میتوانید نیاز های کسب کار خود را برای تغییر مسیر بررسی کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.
ما در رسیس به این باور رسیده ایم که این معضل بوجود آمده با توجه آسیب هایی که به همه کسب کار ها وارد کرده است، میتواند برای بسیاری از کسب کارها، فرصت مناسبی برای تغییر مسیر و بروز کردن روش خدمات رسانی و رشد آن کسب کار باشد و به یک سرمایه گذاری بلند مدت برای صاحبان کسب کار بدل شود و ما در این مسیر آماده ارائه هر نوع کمک و خدمات رسانی هستیم. شما میتوانید از طریق تلفن های مجموعه که در این لینک قرار گرفته اند با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بهترین نتیجه را بگیرید.