این نکات را درباره تجهیزات فروشگاهی بدانید!

اگر به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه خوب هستید باید به فکر تهیه تجهیزاتی باشید که بتوان از طریق آن به صورت حرفه‌ای و راحت ثبت سفارش انجام داد و فاکتور صادر کرد. در ادامه به برخی از این تجهیزات فروشگاهی اشاره خواهیم کرد تا با آن‎‌ها به صورت مفصل آشنا شوید.

بارکد اسکن (Barcode Scanner)

یکی از بهترین اختراعات در حوزه مدیریت و فروش کالا تولید بارکد بوده است. بارکد اسکنر دستگاهی است که این خطوط را اسکن و ذخیره کرده و محتوای آن‌ها را به کامپیوتر و نرم‌افزار منتقل می‌کند. شک نکنید که بعد از یک نرم افزار مناسب، این دستگاه ضرروی‌ترین ابزار برای راه اندازی یک فروشگاه است.

بارکد پرینتر  (Barcode Printer)

پرینتری است که برچسب‌های بارکد را چاپ می‌کند. مشتریان عزیز دقت داشته باشند که این دستگاه عادی نیست و در واقع نباید آن را با یک پرینتر جوهرافشان یا لیزری جابجا کرد زیرا هزینه‌های ریالی تولید با بارکد پرینتر بسیار کم و به صرفه‌تر است. همچنین سرعت چاپ و لیبل زدن نیز چندین برابر پرینترهای معمولی است و کیفیت چاپ آن بسیار بالاتر بوده و بارکدخوان در شناسایی آن دچار مشکل نخواهد شد.

فیش پرینتر (Thermal Printer)

این نوع پرینتر در فروشگاه‌ها برای چاپ رسید مشتری استفاده می‌شود. این دستگاه درکنار یک نرم افزار، مهم‌ترین ابزار کسب‌وکارها با نظام فروش سریع است. فیش پرینتر سرعت بسیار بالایی دارد، فضای بسیار کمی را اشغال می کند، قابلیت استفاده مشترک در سطح شبکه را دارد، انواع پورت‌های ورودی را پشتیبانی می‌کند و از همه مهم‌تر اینکه هزینه مواد مصرفی مانند ( کاتریج، ریبون و… ) را ندارد.

 

تاچ پوز (Pos Bank)

این دستگاه یک کامپیوتر تاچ با قابلیت صنعتی و طول عمر بالا است که به دلیل تاچ بسیار قدرتمند و شکل ظاهری آن به صفحه کلید و موس نیاز نداشته، در نتیجه فضای کمتری را اشغال می‌کند. این دستگاه با طراحی استاندارد در تمامی هایپرها، فروشگاه‌های بزرگ، فست فودها و گیت‌های خروج استفاده می‌شود.

کشوی پول (Cash Drawer)

همانطور که نام آن بیانگر کارایی این وسیله است، کشوی پول ابزاری برای دسته‌بندی و نگه‌داری وجوه نقد صندوق است. کشوی پول به صندوقدار کمک می‌کند سرعت خود را در مدیریت پول نقد افزایش دهد و صدای زنگ هنگام باز شدن آن باعث هوشیاری آن‌ها خواهد شد. از مزایای برجسته این دستگاه باز شدن اتوماتیک کشو بدون کلید پس از صدور فیش و به صورت دستی از درون نرم افزار است.

ترازوی فروشگاهی (Scale)

ترازو در گذشته ابزاری برای محاسبه وزن  بود اما امروزه شرکت‌های تولیدکننده ترازو امکان صدور فاکتور، موجودی کالا، اتصال بارکد خوان و گزارش خرید و فروش را به این دستگاه‌ها اضافه کرده‌اند و سعی در ارائه دستگاه بدون نیاز به کامپیوتر را دارند. اما این امر زمانی امکان‌پذیر است که کنار یک نرم‌افزار مناسب و مشاوره اصولی قرار بگیرد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره دستگاه‌های مختلفی که در فروشگاه‌ها مورد نیاز است، صحبت کردیم و ویژگی هر یک را برشمردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی می‌توانید با شماره 02191010838 تماس بگیرید تا همکاران رسیس پاسخگوی سوالات شما باشند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیمحصولاتتماس با مادرباره ما
Call Now Button