با این نرم‌افزار رستوران خود را مدیریت کنید

نرم‌افزار حسابداری توسط اکثر مشاغل برای مدیریت درآمد و هزینه استفاده می‌شود و رستوران‌ها هم از این قاعده مستثنی  نیستند. اما برنامه حسابداری برای رستوران به امکاناتی از قبیل ردیابی موجودی لحظه‌ای، ایجاد انواع فاکتورها، محاسبه مالیات خرید و فروش، منوی سفارشی و ارسال مبلغ روی دستگاه کارت‌خوان نیاز دارد.

جالب است اگر بدانید بیش از 52 درصد از صاحبان رستوران گزارش کردند که هزینه‌های عملیاتی و قیمت بالای غذا از بزرگترین چالش‌هایی است که در راه‌اندازی رستوران‌ها با آن مواجه هستند. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای رستوران زیبای خود داشته باشید.

قطعا این سوال برای شما ایجاد شده است که نرم‌افزارهای حسابداری چه هستند و قرار است چه کمکی در راستای مدیریت رستوران  شما داشته باشند.

نرم افزارهای حسابداری ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا جریان‌های مالی شرکت خود را ثبت کرده و وضعیت صندوق شرکت را بررسی کنید. اما شاید مهم‌ترین دستاورد یک سیستم حسابداری این است که شما را مجبور به ایجاد ساختاری منظم می‌کند. این نظم می‌تواند رستوران شما را به مسیری رو به رشد هدایت کند.

چرا رستوران‌ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

صاحبان رستوران معمولاً حسابداری را به دو روش دستی و استفاده از نرم‌افزار حسابداری انجام می‌دهند. این نکته قابل ذکر است که نگه‌داری اسناد رستوران به صورت دستی معمولا ایده خوبی نیست و ممکن است بعدا تبعات بسیار بدی برای آینده‌ی رستوران شما داشته باشد. برخی از رستوران‌ها هم از نرم‌افزار حسابداری کمک می‌گیرند و خدمات بهتری در این راستا ارائه می‌دهند. این نرم‌افزار باعث صرفه‌جویی زیاد در وقت و هزینه صاحبان رستوران می‌شود. نرم‌افزار حسابداری به صاحبان رستوران در رعایت قوانین مالیاتی، محاسبه و پرداخت مالیات فروش، پردازش حقوق و دستمزد، ایجاد فاکتور و پیگیری موجودی کمک می‌کند.

ویژگی‌های اصلی یک نرم‌افزار حسابداری

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک برنامه حسابداری برای رستوران، کاربری آسان برنامه است. محیط نرم‌افزار باید خیلی ساده و در عین حال کامل و مرتب باشد. همچنین حسابدار باید برای انجام هر رویدادی گزینه انجام را بلافاصله پیدا و برای ثبت رویداد کمترین زمان را اختصاص دهد.

قیمت مناسب با توجه به ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری

 

ممکن است شما نرم‌افزار حسابداری رایگان دریافت کرده باشید ولی هیچ ارزش افزوده‌ای برای شما نداشته باشد. قیمت نرم‌افزار حسابداری برای رستوران‌ها نیز متفاوت است. هزینه‌ها معمولاً از چند میلیون برای ویژگی‌های اساسی حسابداری تا چند صد میلیون تومان در ماه برای سیستم‌های جامع‌تر، متغیر است. برخی از نرم‌افزارها شامل خدمات حقوق و دستمزد هستند، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان یک افزونه با هزینه‌های ماهانه ارائه می‌دهند.

بهترین نرم‌افزار حسابداری باید دارای کنترل‌های داخلی و کدینگ حسابداری رستوران باشد. برنامه باید از نظر امنیت کاملا قوی باشد به صورتی که هر کاربر به راحتی نتواند در حساب‌ها و سرفصل‌های آن دست برده و حساب‌ها را برای منافع خود کم یا زیاد کند. همچنین یک نرم افزار حسابداری خوب، باید به روز باشد و مدام به روز رسانی شود. 

 

خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم‌افزار حسابداری خوب پشتیبانی مناسب و کامل است به همین دلیل استفاده از نرم‌افزار حسابداری کرک شده ممکن است خسارات جبران ناپذیری در آینده رستوران شما داشته باشد. در ادامه به برخی از خدمات پس از فروش پشتیبانی اشاره کرده‌ایم:

پاسخگویی تلفنی: در هر زمانی در دسترس بوده و بدون وقفه به کارشناس پشتیبانی وصل می‌شود.

رفع ابهام در لحظه: در صورت نیاز، شرکت تولیدکننده نرم‌افزار برای رفع هر چه بهتر ابهامات و اشکالات یا بهبود خدمات خود می‌تواند نیروی متخصص خود را به صورت حضوری به شرکت شما ارسال کند.

خدمات پشتیبانی اینترنتی: خدمات پشتیبانی از طریق اتصال به اینترنت که از طریق ریموت شدن روی سیستم مشتری و رفع ابهام و اشکال آن انجام می‌شود.

هزینه مناسب : خدمات پشتیبانی باید هزینه پایین و مناسبی داشته باشد.

مشکلات اساسی نرم‌افزارهای حسابداری

هر برنامه کاملی ممکن است تعدادی نقطه ضعف هم داشته باشد. درست است که نرم‌افزارهای حسابداری کارهای حسابداران را ساده می‌کنند اما گاهی به دلیل پیچیدگی خود نرم‌افزار یا گران بودن آن، از خرید یک نرم‌افزار حسابداری منصرف می‌شویم. نرم‌افزارهای حسابداری رسیس علاوه بر کاربری ساده‌ای که دارند، هزینه مناسبی برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند که مشتریان را مجاب می‌کند تا این نرم‌افزارها را تهیه کنند. در ادامه لیستی از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری رستورانی آورده شده است.

لیست بهترین نرم‌افزارهای حسابداری رستورانی :

نرم‌افزار حسابداری رستوران رسیس

 نرم‌افزار حسابداری رستوران سپیدز

 نرم‌افزار حسابداری رستوران زعفران

نرم‌افزار حسابداری رستوران باران

 نرم‌افزار حسابداری رستوران هلو

 نرم‌افزار حسابداری رستوران کسبه

نرم‌افزار حسابداری رستوران پارمیس

 نرم‌افزار حسابداری رستوران آریانا

 نرم‌افزار حسابداری رستوران آرمینا

نرم‌افزار حسابداری رستوران سپند

 نرم‌افزار حسابداری رستوران محک

دانلود نرم افزار حسابداری رایگان چگونه است؟

بسیاری از نرم‌افزارهای حسابداری، قبل از خرید امکان استفاده به صورت محدود معمولا تا ۳۰ روز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما باید به یاد داشته باشید رایگان بودن محصولات، گزینه خوبی برای انتخاب بشمار نمی‌آید. شما می‌توانید جهت دریافت دموی نرم افزار رسیس با شماره 02191010838 تماس بگیرید.

قیمت نرم‌افزار حسابداری رستوران چقدر است؟

با توجه به وسعت نرم‌افزار، تعداد ابزارها و قابلیت‌ها، تعداد کاربران، نوع دسترسی، خدمات پشتیبانی و قابلیت ارتقا، هزینه خرید نرم‌افزارهای حسابداری متفاوت است. بنابراین خرید نرم‌افزار مالی و حسابداری ممکن است از نهصد هزار تا میلیون‌ها تومان هزینه داشته باشد. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت محصولات رسیس با ما تماس بگیرید.

تفاوت نرم‌افزار حسابداری رستورانی و شرکتی چیست؟

نرم‌افزار حسابداری رستورانی برای انجام امور حسابداری رستوران‌ها و کمک به تسهیل فرآیندهای رستوران‌ها طراحی شده است اما نرم‌افزار حسابداری شرکتی برای انجام امور حسابداری شرکتی و سازمانی قابل تعمیم است. فرایند حسابداری در شرکت‌های بزرگ بسته به نوع عملیات و حجم محاسبات می‌تواند بسیار متفاوت باشد و همین امر بر پیچیدگی فرایندهای مالی می‌افزاید. بدین سبب کسانی که از نرم‌افزار حسابداری شرکتی استفاده می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌توانند آن را جایگزین حسابداری رستورانی کنند زیرا به طور زیرساختی بسیار با یکدیگر تفاوت دارند.

سخن پایانی

در پایان با توجه به مطالبی که درباره مزایای نرم‌افزار حسابداری رستورانی گفته شد، برای دریافت مشاوره درباره این نرم‌افزار با شماره 02191010838 تماس بگیرید و با خیال راحت محصولات رسیس را تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیمحصولاتتماس با مادرباره ما
Call Now Button