نکات مهم درباره راه اندازی یک سیستم پایانه فروش

شما چه در حال راه اندازی کسب و کار جدید باشید و یا قصد توسعه کار فعلی خود را داشته باشید، نیاز دارید که به یک سیستم نرم افزاری مناسب تکیه کنید. به طور خیلی ساده و مختصر یک سیستم پایانه فروش، ترکیبی از نرم افزار و سخت افزارهایی است که برای مدیریت مالی کسب و کار شما استفاده می شود.نرم افزارهای فروشگاهی امروزه کارهایی مانند: مدیریت انبار، ارائه گزارشات پیشرفته فروش ، نگهداری اطلاعات مشتریان و گردش مالی آنها را انجام می دهند، با امکانات متفاوت و گزینه های گوناگون برای انتخاب یک سیستم مناسب که نیاز های کسب و کار شما را بر طرف کند، در این مقاله قصد داریم در مورد تصمیم گیری عواملی که در خرید یک سیستم فروشگاهی مهم است به شما کمک کنیم.

قیمت یک سیستم پایانه فروش

قیمت از فاکتورهای اصلی برای انتخاب یک سیستم پایانه فروش است . مبلغ سیستم های فروشگاهی می تواند بصورت رایگان تا قیمت هزاران ریال نوسان داشته باشد. موضوع مهم دیگر برای انتخاب یک سیستم پایانه فروش این است که، با بودجه و نیاز های کسب و کار شما مناسب باشد.

عوامل مهم تاثیرگذار روی قیمت یک سیستم فروشگاهی

  • نرم افزار – شما معمولا فقط یک بار هزینه نرم افزار را پرداخت می کنید، در ادامه ممکن است بابت مواردی مانند به روز رسانی و خدمات پشتیبانی نرم افزار مبالغ بیشتری را پرداخت کنید.
  • سخت افزار – قیمت سخت افزار شما بستگی به بزرگی کسب و کارتان و همچنین تمایل شما برای استفاده از تکنولوژی های جدید مانند دستگاه های سیار و لمسی دارد.
  • یکپارچگی – خیلی از شرکت های عرضه کننده ی نرم افزارهای فروشگاهی، در ابتدا محصول خود را با یک سری از امکانات اولیه در اختیار شما قرار می دهند. آنها این پیشنهاد را می دهند که در صورت تمایل نرم افزار خود را به سایر سیستم های مجموعه نظیر حسابداری متصل سازید و از امکانات این یکپارچگی استفاده کنید.

استفاده آسان از نرم افزار

یکی از مواردی که شما از خرید یک سیستم فروشگاهی انتظار دارید این است که بتوانید نرم افزار را در کمترین زمان ممکن راه اندازی کرده و با آن شروع به کار کنید. همچنین نرم افزار دارای محیط بصری مناسبی باشد به گونه ای که برای اعمال تغییرات مورد نیاز خود در آن نیازی به استفاده از راهنمای موجود در بسته نرم افزاری خود نداشته باشید. اکثر شرکت های جدید در این حوزه معمولا امکان استفاده از یک نسخه آزمایشی برای مشتریان خود فراهم کرده تا آنها قبل از خرید نرم افزار به کمک این نسخه آزمایشی با امکانات کلی سیستم آشنا شوند و بتوانند با اطلاعات دقیق تری اقدام به خرید نرم افزار نمایند . در این میان بعضی دیگر از شرکت ها قبل از خرید نرم افزار امکان استفاده از یک جلسه رایگان نمایش سیستم را برای مشتریان خود فراهم کرده تا آنها در این جلسه سوالات و ابهامات خود را بر طرف نمایند.

پشتیبانی

یک سیستم فروشگاهی مناسب نباید نیاز به پشتیبانی زیادی داشته باشد ، اما همه ما خوب می دانیم که در بعضی از مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که نیاز است از کمک یک نفر دیگر بهره گیریم. شما مسلما خیلی علاقه به این موضوع نخواهید داشت تا در اکثر مواقع مجبور شوید از طریق تماس با پشتیبانی مشکل خود را حل کنید ، اما هنگامی که یک نرم افزار را تهیه می کنید لازم است بدانید کسی وجود دارد که سوال شما را پاسخ داده و برای مشکل شما راه حل ارائه دهد.